Ostale novosti

Svjetsko prvenstvo za seniore

Svjetsko prvenstvo za seniore održano je na Bledu

17. prosinca 2011.

Zagreb, 5. rujna 2011.

Naš čeverac na pariće, Valent Sinković, Damir Martin, Martin Sinković i David Šain su

TREĆI NA SVIJETU!

Čestitamo!

Subotnje finalne utrke održane su po sunčanom i vrućem vremenu, temperature blizu 30oC, uz priličan vjetar u smjeru vožnje. U utrci četveraca na pariće Rusi su startali furiozno i vodili prvih petsto metara. Nijemci su ih dobro pratili, a na tisuću metara poveli. Australija je praktički cijelu utrku bila za Njemačkom na oko pola sekunde. Naši su relativno sporo startali te su zaostajali za vodećima dužinu čamca, probijajući se sa petog mjesta nakon prvih petsto metara do trećeg mjesta na negdje oko tisućupetsto metara. Vjetar kao da je više koristio Nijemcima i Australcima te su postali nedostižni, a i utrka je bila vrlo brza te je izgledalo da nitko nikoga više ne može ugroziti i da se nakon tisućupetsto metara ništa ne može izmijeniti. U urnebesnoj atmosferi (kojoj su najviše doprinjeli hrvatski navijači) čamci su hitali cilju. I tada, 20 metara pred ciljem, njemačkom veslaču na trojci ispalo je veslo iz lijeve ruke, štroker i dvojka su stali, jedino je priseban ostao jedinica koji je pokušao čamac prevući preko linije cilja. Australci su iskoristili iznenadni poklon i za sitnicu - 25 stotinki sekunde pretekli Nijemce. Bio je to događaj koji je izazvao najviše suza i veselja te posve suprotnih razmišljanja, a neka donosimo u daljnjem tekstu.

Ova brončana medalja je još jedan veliki uspjeh za hrvatsko veslanje. Istina je da smo se nakon odličnih nastupa četverca u prednatjecanju i polufinalu nadali i sjajnijoj medalji, ali su Nijemci, a naročito Australci imali svoj dan.

Utrku, kao i ostale finalne utrke pogledajte na http://www.worldrowing.com/video!

Rezultate ostalih naših posada pogledajte dolje te na stranicama Worldrowing portala! Očekivali smo da će još neka naša posada ostvariti plasman na Olimpijske igre. Nažalost, pokazalo se da su u pravu oni koji su upozoravali da je ovakovo slanje i sastavljanje rimen posada zapravo zadovoljavanje parcijalnih klupskih i trenerskih interesa. Svjetsko veslanje je silno uznapredovalo i improvizacije više ne prolaze! U mnogim utrkama odlučivao je fotofiniš, a vrlo su rijetke utrke bile one u kojima je pobjednik imao dužinu (ili više) prednosti. B finala su bila neobično jaka, a kako su u većini disciplina na Olimpijske igre vodila samo prvih pet mjesta u B finalu se vodila bespoštedna borba za svako mjesto.

Na ovom svjetskom prvenstvu oprobana su neka nova organizaciona rješenja

finala sa razvučena na četiri dana; vjerojatno olakšava organizaciju i pogoduje televizijskim prijenosima, ali svim veslačima nedostaje utrka osmeraca kao zadnja utrka i kruna natjecanja, a malo je otužno što na zadnjim utrkama ima najmanje gledalaca; možda bi dvodnevno finale zadovoljilo suprostavljene zahtjeve?

utrke osoba s invaliditetom zbog kraće staze (1000 m) predstavlja problem, treba ili postaviti fiksni start na 1000 metara što iziskuje velike troškove, ili, kako je napravljeno na Bledu, koristiti postojeći fiksni start, a cilj postaviti na 1000 metara; time su eliminirani dodatni troškovi, ali i gledatelji. Načuli smo da će komisija za veslače s invadilitetom predložiti da se i njima staza produži na 2000 metara.

Domaćini su se iskazali u svakom pogledu. Prijevoz, provjere, spremnost na pripomoć, ljubaznost, uslužnost, kvaliteta usluga, izvrsna voda, prekrasan okoliš, okašnjelo ljeto, sve je bilo idealno. S pozicija nekadašnjih sudržavljana i parafrazirajući tadašnju izreku mogli bismo reći da nam je Bled pokazao kapitalizam s ljudskim licem. Nama Hrvatima lijepo je bilo pročitati u Knjizi spomina u šatoru za druženje veslača i ostalih slovensku poruku nama, otprilike "Dragi susjedi, dijelimo vašu radost zbog vašeg uspjeha i čestitamo!" Bled je zbog brige za okoliš nahvalila i međunarodna komisija za vode.

I opet su se posebno istakli hrvatski navijači. Dio ugođaja se vidi na slikama, a zvučni dio se valjda čuo i do Zagreba.

Za kraj još primjer kako nastaju priče. Evo što je webmaster osobno vidio i čuo od različitih osoba o "raku" zbog kojeg su Nijemci izgubili već sigurno zlato:

gledajući prolazak kroz cilj vidio sam da su Nijemci "ulovili raka" i praktički stali pola metra pred ciljem. Gledajući video snimku rekao bih da je trojka u dolasku prema zahvatu udario veslom po valu jedinice i da mu je veslo zato izletjelo iz ruke (webmaster)

njemački veslač je rekao da mu je veslo ukoso upalo u vodu te mu je ispalo iz ruke zbog klasičnog raka (Nikola)

iz vode je iskočila riba i u dolasku naprijed trojka ju je udarila lopatom vesla, a od udarca ispalo mu je veslo iz ruke (Markovc, slovenski juniorski reprezentativac, službujući u neposrednoj blizini događaja, prepričao njegov otac)

njemački glavni trener je preuzeo kompletnu odgovornost za događaj na sebe (više naših navijača koji su razgovarali s njemačkim navijačima)

njemački glavni trener je najavio da trojka više neće veslati u reprezentaciji jer mu ovo nije prvi puta da na velikom natjecanju čini tešku pogrešku (Nino)

nitko ni za što neće kriviti niti veslače niti trenere; njemački sustav izbora je sljedeći: na kriterijskoj regati najbolji skifista vesla skif za reprezentaciju, sljedeća dvojica dubl skul, sljedeća četvorica četverac na pariće; dakle, u posadama sjede najbolji ljudi i nema nikakovog smisla ikoga mijenjati jer nema boljeg (usput, u rimenu je malo drugačije, četiri najbolja dvojca veslaju osmerac, dva sljedeća dvojca četverac bez, sljedeći dvojac vesla dovac bez) (Radovan iz razgovora s Njemačkim bivšim veslačima)

nakon regate, veslači njemačkog skul četverca zajedno s roditeljima (svi ti veslači su veoma mladi) sjeli su za stol i uz piće sve raspravili, međusobno se osokolili i primirili (Boro iz razgovora s ocem Karla Schulza, jedinice iz njemačkog 4x)

oduševljenje na tribinama
četverac prilazi pontonu radi podjele odličja

 

Vezana galerija

Klub organizira autobus za odlazak u Linz/Ottensheim na SP u subotu. Polazak u 5:30 ispred kluba u Veslačkoj 26, a povratak je nakon finalnih utrka. Cijena prijevoza je 180 kn, a treba računati i na karte za tribine. Detaljnije informacije možete dobiti u tajništvu kluba.

Više

ŠKOLA VESLANJA

Novi termini treninga - kliknite VIŠE

Više

Kalendar natjecanja u 2019. godini

Kalendar HVS-a i FISA-e.